کلرزنی امروزه به عنوان متداولترین روش گندزدایی آب مصرفی در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. اما استفاده از کلر علیرغم اینکه مزایا و فواید بسیاری به همراه دارد، دارای معایب و مضراتی نیز هست.

هنگام استحمام، منافذ موجود روی پوست ما در اثر تماس با آب گرم باز و گشاد می شوند و این باعث نفوذ کلر به درون پوست و بدن ما از طریق این منافذ می شود. این موضوع باعث خشک شدن پوست، ریزش مو و گاه ایجاد حساسیت در پوست و مو شود. همچنین کلر به میزان زیادی در بخار آب موجود در حمام وجود دارد و می تواند به راحتی از طریق تنفس وارد ریه های ما شده و خصوصا برای بیماران ریوی مشکل ساز گردد. همچنین وجود کلر (و سایر آلاینده های موجود در آب ) باعث کاهش تاثیر صابون، شامپو، کرم ها و روغن های تقویت کننده و ... می شوند.

جالب است بدانید که تحقیقات نشان می دهد، استحمام با آب کلرزنی شده می تواند باعث خستگی مفرط شود. حال آنکه حذف کلر باقیمانده از آب حمام، باعث ایجاد سرزندگی و نشاط بیشتر می شود.

ممکن است ما نتوانیم از ورود بسیاری از آلاینده های محیطی (نظیر دود، هوای آلوده و ...) به بدن خود جلوگیری کنیم. اما می توانیم با برخی از این آلاینده ها مقابله کنیم.

استفاده از فیلترهای دوش حمام، می تواند با حذف کلرباقیمانده در آب، شادابی، نشاط و سلامتی را پس از استحمام به شما و خانواده شما هدیه کند


 


 
*برای دریافت متن کامل مقاله اینــــــــــــــــــــجا کلیک نمایید.